Seneste nyt om

WizeFloor

WizeFloor til Windows 3.5 og web app 2.2

Vi har arbejdet hårdt over de seneste måneder for at opdatere WizeFloor softwaren, og vi er glade for, at vi i dag kan frigive opdateringer til web app’en og Windows.

I dette indlæg vil vi gennemgå nogle af de spændende nye muligheder.

Windows 3.5

Windows softwaren er det program der kører på gulvet. Fokus i denne opdatering er på at tilføje nogle nye apps til specialskoler og dagtilbud. Derudover er der også en lang række nye muligheder i de øvrige applikationer samt de obligatoriske fejlrettelser.

Gummiænder

Den første nyt app er Gummiænder, som er en afslappende sensorisk app i en vandomgivelse. Et antal gummiænder i forskellige farver svømmer rundt i vandoverfladen. Når en bruger går ind på gulvet bliver lavet ringe i vandet, og brugeren kan skubbe ænderne rundt på gulvet og få dem til at pive, hvis der trykkes hårdt nok. Det er muligt at angive antallet af gummiænder, der skal vises samt skifte baggrundsbillede og lyd.

RubberDucks

Klaver

Den anden nye app hedder Klaver. Formålet med denne er naturligvis at spille sange på gulvet med tangenterne. Udover at spille er det også muligt at lære, hvordan noder placeres i nodesystemet. Ved at trykke på de røde knapper kan der skiftes lyd, der spilles med.

Piano

Bobler

Den tredje nye app hedder Bobler og er velegnet til dagtilbud og specialskoler. Et antal sæbebobler bevæger sig rundt på gulvet og sprænger, når der trædes på dem. Denne app kan både bruges til at skabe bevægelse eller afslapning med rolig musik. Det er muligt at ændre baggrundsbillede og lyd.

Bubbles

Vendespil

En ofte ønsket mulighed i forhold til Vendespillet har været flere muligheder for at øge sværhedsgraden. Vi har derfor tilføjet muligheden for at lave spil med 10, 12 og 14 brikker i denne opdatering.

Memory

Puslespil

Puslespil har også fået en række nye indstillingsmuligheder. Der er en række nye skabeloner med forskelligt antal brikker såsom 8, 12, 24, 36 og 48. De sidste tre lavet til den nye mulighed for automatisk at løse puslespillet ved at bevæge sig på gulvet. En anden mulighed er, at brikker nu kan blive tydeligere market som rigtig. En sidste mulighed er, at blandingsanimation i starten kan deaktiveres.

Puzzle

Pong, Fodbold og Blomster

Pong, Fodbold og Blomster kan nu alle redigeres. I Pong er det muligt at sætte boldens hastighed, battenes størrelse, tema og mere. I Fodbold er det muligt at oprette sine egne hold til turneringer, sætte tema og mere. I Blomster er det nu muligt at indsætte sit eget baggrundsbillede og lyd.

Football

Balloner og Gulvtastatur

Balloner og Gulvtastatur er også blevet forbedret, og det er nu muligt at bruge en skrifttype, der er egnet til yngre børn, der er ved at lære at læse og skrive.

Floor Keyboard

Gulvmenu

Der er også en række nye muligheder med gulvmenuen. Det er muligt at sætte antal aktiviteter, der skal vises side, hvilket er et godt for dagtilbud og specialskoler, der gerne vil reducere den visuelle kompleksitet på gulvet. Det er desuden muligt at gøre teksten på aktiviteterne tydeligere med en større skrifttype og en sort kasse bag teksten. Der er også en række nye temaer til baggrunden tilgængelig såsom sand, rummet og vand.

Floor Menu

Web app 2.2

I Web app’en er der naturligvis understøttelse for de nye muligheder beskrevet ovenfor i gulvsoftwaren. Derudover er der også en lang række forbedringer i det underliggende system.

Svar på kant redigering.

En af de større ændringer er, at gruppe adminstratorer har mere kontrol over deres gruppe. De kan således redigere og slette alle aktiviteter i gruppen samt fjerne brugere fra deres gruppe.

Elever har også flere muligheder og kan nu redigere deres profil og derved skifte billede eller kodeord. Elever kan nu også se resultater fra de aktiveter, der er spillet på gulvet i gruppen.

Installation

For at opdatere Windows softwaren på dit WizeFloor kig da efter “Opdatering tilgængelig” knappen på din gulvmenu. Klik på denne knap og følg anvisningerne derfra.

Web app’en er automatisk opdateret, når du logger ind i app’en.